Jose Hyvärinen myy autoja Kamuxin Rauman toimipisteessä.
Asko Tanhuanpää
Jose Hyvärinen myy autoja Kamuxin Rauman toimipisteessä.
Asko Tanhuanpää
Porin päättäjät arvelevat, että nykyistä korkeampi pysäköintimaksu saattaa aktivoida ihmisiä valitsemaan yksityisauton sijaan joukkoliikenteen, pyöräilyn tai kävelyn vaihtoehtona keskustassa asioidessaan.
KUVA: SV arkisto / Sanna Jääskeläinen
Porin päättäjät arvelevat, että nykyistä korkeampi pysäköintimaksu saattaa aktivoida ihmisiä valitsemaan yksityisauton sijaan joukkoliikenteen, pyöräilyn tai kävelyn vaihtoehtona keskustassa asioidessaan.
KUVA: SV arkisto / Sanna Jääskeläinen
Riistapäällikkö Raimo Viljamaa ja Eurajoen Metsästysseuran talkoilla sekä osin myös Leader-rahalla pystytetty uusi riistankäsittelytila Köykässä.
Asko Tanhuanpää
Riistapäällikkö Raimo Viljamaa ja Eurajoen Metsästysseuran talkoilla sekä osin myös Leader-rahalla pystytetty uusi riistankäsittelytila Köykässä.
Asko Tanhuanpää
Jorma Toivonen (vas.), Jarmo Vehmanen ja Ismo Narkko poseeraavat Vehmasen hybridin vierellä. Taustalla Rauman merimuseo.
KUVA: Asko Tanhuanpää
Valmet-Automotiven Uudenkaupungin autotehtaan tuotannosta vastaava johtaja Björn Fink ja kautta aikojen ensimmäinen Suomessa valmistettu auto, Korvensuu vuodelta 1913.
Asko Tanhuanpää
Autojen kameralasien asennukset ovat Erkussa arkipäivää tänään. Tomi Rauvola (oik.) ja Teemu Rauvola saavat työskennellä tilavassa hallissa nykyisin. Pari vuotta sitten yritys muutti Herralahdesta Mikkolaan.
Jukka Silvast
Otto Makkonen jalostaa taitojaan kotioloissakin. Mersua pitää laitella sieltä täältä. Lokasuojatyöt odottavat.
Jukka Silvast
Talvirenkaita vaihdetaan alle edelleen. Rengasalan yrittäjä Hannu Takala näkee, että uusi laki on tehty ohjaamaan kuluttajia nastarenkaista kitkarenkaiden käyttäjiksi. Valtion kassa on tyhjä ja nastat kuluttavat teiden pintoja.
KUVA: JUKKA SILVAST
Rengasmerkki Goodyear paneutui nastameluun sijoittamalla vaahtomuovia renkaan ilmatilaan. Mikko Lepistö sai ajaa tehtaan testeissä uutuudella ja sanoo sen toimivan.
Jukka Silvast
Rauman suunnalla halutaan kiskoille myös henkilöliikennettä. Kannanotto on laaja-alainen maakunnan, kuntien, yrittäjien elinkeinoelämän ja koulutuksen yhteinen.
Jukka Silvast
ID.3:n hyviä puolia ovat ainakin kiitettävä kiihtyvyys ja ajettavuus, miellyttävä vakionopeudensäädin sekä yllättävänkin kookkaat sisätilat.
Asko Tanhuanpää
Olisiko se sittenkin ihan hyvä tunnus? Jos auton nykyisestä rekisteritunnuksesta haluaa eroon, uusi tunnus voidaan myöntää perustellusta syystä. Toinen tapa on pyytää Traficomilta päätös uudesta erityiskilvestä 750 euron hintaan.
Teematuotanto
Vanhoje laiturie huanokuntosuure tähre Vesa Mäkilä pittää investointei Kallonlahde rantaa välttämättömin, jos meinataa satamakilpailus pyssyy fölis. ”Tämä o investointivetone ala”, hän huamauttaa.
Jukka Silvast
Iiro Saarinen ja Petri Jokinen
Asko Tanhuanpää
Timo Korpi (vas.) ja Juha Valkama opettavat WinNovassa Porissa tulevia autonasentajia. Teoriaoppi annetaan koululla, iso osa käytännön oppimisesta tapahtuu työssäoppimisjaksoilla autoalan yrityksissä.
Jukka Silvast
Jorma Toivonen (vas.), Jarmo Vehmanen ja Ismo Narkko poseeraavat Vehmasen hybridin vierellä. Taustalla Rauman merimuseo.
KUVA: Asko Tanhuanpää
Valmet-Automotiven Uudenkaupungin autotehtaan tuotannosta vastaava johtaja Björn Fink ja kautta aikojen ensimmäinen Suomessa valmistettu auto, Korvensuu vuodelta 1913.
Asko Tanhuanpää
Autojen kameralasien asennukset ovat Erkussa arkipäivää tänään. Tomi Rauvola (oik.) ja Teemu Rauvola saavat työskennellä tilavassa hallissa nykyisin. Pari vuotta sitten yritys muutti Herralahdesta Mikkolaan.
Jukka Silvast
Otto Makkonen jalostaa taitojaan kotioloissakin. Mersua pitää laitella sieltä täältä. Lokasuojatyöt odottavat.
Jukka Silvast
Talvirenkaita vaihdetaan alle edelleen. Rengasalan yrittäjä Hannu Takala näkee, että uusi laki on tehty ohjaamaan kuluttajia nastarenkaista kitkarenkaiden käyttäjiksi. Valtion kassa on tyhjä ja nastat kuluttavat teiden pintoja.
KUVA: JUKKA SILVAST
Rengasmerkki Goodyear paneutui nastameluun sijoittamalla vaahtomuovia renkaan ilmatilaan. Mikko Lepistö sai ajaa tehtaan testeissä uutuudella ja sanoo sen toimivan.
Jukka Silvast
Rauman suunnalla halutaan kiskoille myös henkilöliikennettä. Kannanotto on laaja-alainen maakunnan, kuntien, yrittäjien elinkeinoelämän ja koulutuksen yhteinen.
Jukka Silvast
ID.3:n hyviä puolia ovat ainakin kiitettävä kiihtyvyys ja ajettavuus, miellyttävä vakionopeudensäädin sekä yllättävänkin kookkaat sisätilat.
Asko Tanhuanpää
Olisiko se sittenkin ihan hyvä tunnus? Jos auton nykyisestä rekisteritunnuksesta haluaa eroon, uusi tunnus voidaan myöntää perustellusta syystä. Toinen tapa on pyytää Traficomilta päätös uudesta erityiskilvestä 750 euron hintaan.
Teematuotanto
Vanhoje laiturie huanokuntosuure tähre Vesa Mäkilä pittää investointei Kallonlahde rantaa välttämättömin, jos meinataa satamakilpailus pyssyy fölis. ”Tämä o investointivetone ala”, hän huamauttaa.
Jukka Silvast
Iiro Saarinen ja Petri Jokinen
Asko Tanhuanpää
Timo Korpi (vas.) ja Juha Valkama opettavat WinNovassa Porissa tulevia autonasentajia. Teoriaoppi annetaan koululla, iso osa käytännön oppimisesta tapahtuu työssäoppimisjaksoilla autoalan yrityksissä.
Jukka Silvast
Ravintie 1
28130 Pori
Isokatu 21
26100 Rauma