Pata Lukkoa soimaa somessa

Sanonta ”Pidä vihollisesi lähelläsi” pätee ainakin Ässien ja Lukon alkavaan kauteen. Satakuntalaisseurat sekä yhteinen yhteistyökumppani Lindab löivät viisaat päänsä yhteen ja sen tuloksena syntyi ”Terässarja”, sekä terassarja.fi-sivusto. Se avaa faneille kanavan olla tiiviimmin osa paikallistaistoa.
Jatkossa Porissa ja Raumalla kilpaillaan siis jääkiekon kuninkuuden lisäksi myös fanittamisen kuninkuudesta. Tuota mestaruutta ratkotaan twiitein sekä instagram-kuvin, joita lätkäfanit ottelun aikana julkaisevat hastagilla #terasassat tai #teraslukko, ja joiden kertymistä voi seurata reaaliaikaisena terassarja.fi-sivuilla.

Sivut avattiin Pitsiturnauksessa 7. elokuuta, josta aiheutui heti hyvää pöhinää: twiittejä saatiin jo noin 450 ja instagram-kuviakin julkaistiin mukavasti.
– Näyttämö halutaan antaa paitsi gladiaattoreille, niin nyt myös niille katsomon gladiaattoreille, kuvailee Lindabin myynti- ja markkinointipäällikkö Janne Nordling.
Hän uskoo, että katsojien twiiteistä ja kuvista voi myös löytyä todellisia helmiä: hetkiä ja pelitilanteita, joita ei ole tallentunut muualle.

Terassarja.fi-sivut saavat tulikasteensa liigakauden startatessa 11. syyskuuta, kun Ässät kohtaa Lukon Raumalla. Nordling uskoo, että sivujen kautta kamppailu Satakunnan kiekkovaltikasta alkaa sosiaalisessa mediassa jo viikkoa aikaisemmin. Sivut myös mahdollistavat ottelun jälkipuinnin, jota hänen mukaansa käydään kahta kiivaammin, jos matsissa tuli takkiin.
Terassarja.fi-sivut tarjoavat somefoorumin lisäksi myös pelaajahaastatteluita, videoita sekä pelitilastoja. Myös viime kaudelta tuttu teräspelaajan äänestys koskee jatkossa Ässien lisäksi Lukon pelaajia.
Teräspelaajaa äänestetään jokaisen ottelun jälkeen ja äänestäjille on luvassa arvonta, jossa voi voittaa fanipalkintoja, tulevaisuudessa ehkä jopa illallisen teräspelaajan kanssa. Nordling kuvailee, että teräspelaaja pelaa vastustajaa kunnioittaen, rohkeasti, taklaa paljon ja on aina siellä missä tapahtuu.
Nordling kuitenkin muistuttaa, että terassarja.fi-sivusto ei ole törkykanava, vaan twiittailla tulee hyvän maun rajoissa ja sopivalla huumorilla höystettynä.

Patasydämeksi tunnustautuva porilaissyntyinen Nordling selventää yhteistyökumppani Lindabin roolia tässä kaikessa.
– Kun eräänä marraskuisena iltana jääkiekkofani istuu kotisohvalla peliä katsomassa ja yhtäkkiä katosta alkaa tippumaan vettä, ehkä silloin tulee mieleen Ässien ja Lukon yhteistyökumppani. Ilmanvaihtotuotteita valmistava Lindab toivoo yhtiön tunnettavuuden myös rakennuspeltituotteiden tuottajana paranevan Länsi- ja Lounais-Suomessa.
– Tässä ei puhuta sponsoroinnista, vaan yhteistyöstä. Oman alamme osaajina markkinoimme yhteistyökumppaneitamme terassarja.fi-sivujen kautta, ja he vastavuoroisesti tuovat meitä esille, Nordling selvittää.

PAULIINA VILPAKKA

Tuntematon