A-
A+
Kaupallinen yhteistyö
Henkilökunta on selvästi tyytyväinen Blåkläderiin, koska haluavat edelleen ostaa samaa merkkiä, Palvelutukku Immosen myyntipäällikkö Tarmo Haavisto toteaa.
Elintarviketukun varastohenkilökunta työskentelee kylmissä, noin +8 celsiuksen oloissa, ja tarvitsee lämpimät työvaatteet. Autonkuljettajilla sen sijaan on ainakin pari-kolme vaatekertaa, joita vaihdellaan keleistä riippuen.
Henkilökunnan työvaatevarustukseen kuuluvat takki, housut ja kengät. Pakkasessa työskentelevillä on oltava myös aluskerrastot.
– Näillä leveysasteilla talvet ovat leutoja, joten kerrospukeutuminen on hyvä ratkaisu. Hengittävän aluskerraston ja lämmittävän välikerroksen avulla kuorivaatetuksella pärjää lähes ympäri vuoden, kertoo yritysmyyjä Ville Aaltonen.
Hän jatkaa, että esimerkiksi kuoritakki 4987 on tuulen ja vedenpitävä, kevyt ja miellyttävä päällä. Alle voi laittaa välikerrastoa sään mukaan. Takissa on paljon ominaisuuksia, kuten painamalla kiinnitetyt heijastimet, asiakirjatasku, irrotettava huppu ynnä muuta. Näkyvyydeltään takki on parasta 3. luokkaa.
Elintarviketukun työntekijän työvaatteen on oltava joustava, kestävä, ja miellyttävän tuntuinen päällä. Kestävyyttä arvostavan työnantajan valinta on Blåkläder, sillä se tarjoaa vaatteilleen ikuisen saumatakuun. Vaatteiden kriittisissä kohdissa, kuten esimerkiksi haaroissa on kolminkertaiset neulokset.
Ville Aaltonen tietää, että kestävyyttä edesauttaa myös vaatteen istuvuus.
– Blåkläderin työhousuissa on kolmea eri mitoitusta: tavallinen C, pitkä C100 ja lyhyemmän lahkeen, sekä reilumman vyötärön D-mitoitus. Erityisen Blåkläderistä tekee myös se, että naisille ja raskaana oleville on omat mallistonsa.
Markkinointisuunnittelija Johanna Laaksonen sanoo, että koska Motormarketin pyrkimys on aina laatuvaraosien, laatutyökalujen ja -tarvikkeiden tarjoamiseen, valikoimaan haluttiin myös sellaiset työvaatteet, jotka ovat markkinoiden parasta laatua.
– Motormarketin henkilökuntakin voi jo omasta kokemuksestaan sanoa, että Blåkläderin vaatteet ovat toimivia. Niitä voi hyvillä mielin suositella asiakkaille, Laaksonen sanoo.
Blåkläder on vastuullinen tuottaja. Sillä on Aasiassa omat tehtaansa, joissa toimintaperiaatteena on kestävä kehitys. Omat tehtaat mahdollistavat tuotannon valvonnan.
Motormarketin toimitusjohtaja Antti Yli-Nikkilä vieraili henkilökohtaisesti viime talvena Myanmarissa Blåkläderin tehtaalla. Paikan päällä näki, miten pohjoismaiset vastuukriteerit on jalkautettu ruotsalaisomisteiseen tehtaaseen. Tehdasvierailulla Yli-Nikkilä pääsi myös itse ompelukoneen ääreen kokeilemaan, miten fleecetakin valmistaminen sujuu.
Ravintie 1
28130 Pori
Isokatu 21
26100 Rauma